Mendosa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard Berg - WaarBenJij.nu Mendosa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard Berg - WaarBenJij.nu

Mendosa

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

06 April 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Helaas gaat de tijd nu wel heel erg snel want ik heb het hier in Mendosa echt super naar me zin!!

Na een reis van 16 uur was ik behoorlijk brakjes toen ik aankwam in Mendosa. Ik heb een taxi genomen naar het grote plein hier(plaza indepencia)en gelijk een hotel gezocht. Een prima hotel in het centrum voor een prikkie kunnen vinden met balkon! Dus wederom dikke prima! Daar heb ik eerst nog een paar uurtejs geslapen en in de avond een paar excursies geregeld en het centrum verkend..

Uiteraard heb ik de eerste avond de wijn hier geprobeerd want daat staat Mendosa bekend om in Argentinie!! Ik was eerst niet zo´n liefhebber maar nu..

De volgende dag het ik een top daggehad want ik heb een quadtoer gedaan aan de voet van het Andes gebergte!! Supertof.. Gewoon door de woestijn heen beetje scheuren.. Was echt super.. De toerguide was een dikke mafkees en vond alles prima dus voluit.. Bijna over de kop maar met mijn full controll bleef het bij een uberslip op 2 wielen..haha!

Na deze geweldige ervaring weer terug in het hotel een douche genomen want al het zand.. Daar wordt je nou niet echt bepaald schoon van..

Daarna lekker naar het park geweest en dat ziet er hier echt nuivers uit!! De verschillende plaza´s en het cenrtum hebben me weer overbluft en ook hier moet ik zeggen dat het een prachtig mooie stad is!

Ik had graag meer in de std willen doorbrengen maar ik moest uiteraard een bezoek brengen aan het Andes gebergte en heb daar de hoogste berg van heel Amerika gezien met een hoogte van bijna 7 kilometer... Het was echt prachtig weer en 30 graden maar ik kan je vertellen dat als je op een hoogte bent van 5 kilometer dat een tsirt dan niet genoeg is.. Vrezelijk koud maar wel super mooi. We hebben het jesus standbeeld gezien en nog een plek bezocht met oranje termische riviertjes.. Na deze slopende dag van bijna 12 uur was ik bekaf en alleen nog uit etengeweest en op bed..

Vandaag alweer de laatste dag en heb uiteraard een wijntour gedaan! Twee brouwerijen bezocht en voor tien uur vanmorgen had ik al drie wijntjes achter de kiezen.. Na de klok van 12 was de tour aan zijn eind en had ik als ontbijt 5 wijntjes gehad dus tijd voor eten!!

Lekker op het terras gezeten en pannini gehad1 Hier voelt het echt als vakantie en kan iedereen die naar Argentinie gaat deze plek echt adviseren!

Nu nog een week en dan moet ik ook weer geloven aan het koude weer in nederland.

Maar vanavond eerst nog richting Cordoba(studentenstad) en dan weer richting Buenos Aires..

Vanuit zeer warm en schitterend Mendosa,

Saludo!!

  • 06 April 2008 - 20:24

    Ria:

    Dag Rich,

    Heb je nu net op msn ja,maar nieuwschierig als ik ben,tussendoor ff naar je site.

    Ik zie wel weer dat je genoten hebt,op zo n quad is indd.net wat voor jou ja,machtig he.

    Je hebt er ook weer een leuk verhaal by gezet en de fotos,ja die bevestigen alles alleen maar,fyn voor je jonge.

    Dus vanavond op naar Cordoba,weer 10 uur bussen,word je er niet doodmoe van?

    Nog veel fun deze week en dan naar BA en dan,dan komen we je weer halen hoor!!!!!!!!!!!

    O,ja en de wyn daar pefect dus?moet ik t dan ook maar eindelyk leren drinken,haha,
    dus neem maar een litertje mee,als ie maar zoet is.

    Heel veel liefs,mama,kus,kus.


  • 07 April 2008 - 06:37

    Gea:

    Goede morgen Richard.
    Mendosa dus he, hm! Ziet er toppie uit idd. maar ik weet niet of ik die 17 uur vliegen wel volhoud.
    Fijn dat je nu ook van het mooie weer kan genieten, toch nog een kleurtje??
    Dat scheuren in zo'n quad is net wat voor jou ja, doet me denken aan je mini. Geniet nog maar lekker van de zon, wijn en de geweldige omgeving. Sorry voor jou, maar ik kijk uit naar volgende week. Tot.......gauw!

    Knuffel van mij.

  • 07 April 2008 - 06:38

    Gea:

    VERGEET JE GEEN MAXIMA MEE TE NEMEN!!!

  • 07 April 2008 - 08:23

    Lourens:

    Mooi man, zo'n quad! Bleven de wielen en ketting er bij jou wel aanzitten?? ;) Echt herkenbaar moet ik zeggen hoor, de Andes en de daarbij behorende activiteiten.. Geweldig! Geniet er nog even van deze laatste week en hasta luego!

    Saludos,

    Lourens

  • 07 April 2008 - 09:56

    Gerben:

    Hey Ricardo,

    ik zie dat je de kou hebt geruild voor de zon! mooi man! De foto's van het quad-touren zijn echt machtig! Nog em een bruin kleurtje op doen daar en dan ben je net op tijd terug in Nederland om mee te delen in het kampioensfeest van het tweede! Maar voordat je terug gaat nog veel plezier daar!

    grtz Gerben

  • 08 April 2008 - 20:07

    Jaits:

    Richard! Lekker bezig geweest in Mendoza dus?! Zit je al in BA? Wij zijn de grote stad inmiddels aan het verkennen, Martijn blijft nog tot de 10e! Welk hostel zit je trouwens? Wij zitten in V&S aan de Viamonte... Have fun en misschien zien we elkaar nog wel!
    Chao!

  • 08 April 2008 - 20:27

    Anthony:

    He Richard,

    Gelukkig, ik ben nog op tijd! Ik wilde nog even reageren op je site voordat je naar huis zou gaan. Geen idee wanneer dat zou zijn, maar ik begrijp dat dat al best snel is. Mooie verhalen, mooie foto's. Goede reis alvast, maar vooral nog veel plezier.

    Groet,
    Anthony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Ter afronding van mijn studie heb ik mijzelf getracteerd op een trip naar Argentinie. De twee maanden die ik verblijf in Argentinie wil ik gelijk gebruiken voor een orientatie voor een te starten stagebureau!

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 10294

Voorgaande reizen:

07 Februari 2008 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: